Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor Privacy Statement
Wij dragen zorg voor de privacy van bezoekers van onze website en van onze cliënten. Daarom kiezen wij ervoor om de persoonlijke informatie die uw ons verschaft zo zorgvuldig en vertrouwelijk mogelijk te behandelen. Indien uw besluit uw juridische zaken door Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor te laten regelen, of overweegt dit te doen, dan kan het zijn dat uw persoonsgegevens aan ons verstrekt.
Privacybeleid
Wij respecteren de privacy van de bezoekers van onze website en van onze abonnees. Ons privacybeleid is in overeenstemming met de Algemene Verordening gegevensbescherming 2016/679. Op basis hiervan behandelen wij de persoonlijke informatie die uw ons verschaft zorgvuldig en persoonlijk.
Door het bezoeken van onze website en door gebruik te maken van onze diensten, verwerken we jouw gegevens zoals we dat in dit document beschrijven. Dit privacy statement is van toepassing op al onze dienstverlening.
Persoonsgegevens
De persoonsgegevens die wij gebruiken om uw te kunnen helpen zijn uw volledige naam, e-mailadres, telefoonnummer, NAW-gegevens, geboortedatum, geslacht en betalingsgegevens. Omdat we in sommige gevallen een kopie van uw identiteitsbewijs vragen, beschikken wij in die gevallen ook over uw nationaliteit, geboorteplaats, persoonsnummer en overige gegevens die op het door jou verstrekte identiteitsbewijs vermeld staan. Een kopie van uw identiteitsbewijs kunnen we in sommige gevallen nodig hebben om uw zaak te mogen behartigen.
Doeleinden van verwerking persoonsgegevens
Om uw te kunnen helpen spreekt het voor zich dat we enkele persoonsgegevens van uw gebruiken. Verder verzamelen wij ook gegevens over het gebruik van onze website en andere communicatiemiddelen waardoor wij onze service kunnen optimaliseren.
Doeleinden:
- Verwerken van gegevens van leden en opdrachtgevers en tegenpartijen van opdrachtgevers teneinde opdrachten uit te kunnen voeren (en te verbeteren) en;
- informatie te verstrekken inhoudende juridische vertegenwoordiging van abonnees en opdrachtgevers alsook het uitvoeren van de overeenkomst;
- Verwerken van gegevens van leveranciers, leden en opdrachtgevers en tegenpartijen van opdrachtgevers teneinde de (financiële) administratie te voeren;
- Verwerken van (e-mail)adressen teneinde aan deze onze (elektronische) nieuwsbrieven te zenden;
- Verwerken van gegevens ten behoeven van het optimaliseren van advertenties, website, nieuwsbrieven, producten en services;
- Verwerken van personeelsgegevens teneinde de personeelsadministratie te kunnen voeren.
Uw gegevens worden ook verwerkt voor statistische doeleinden, zoals onderzoek naar het gebruik van de website, zodat Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor in staat is de gebruiksvriendelijkheid van de website te verhogen.
Sociale media
Indien uw met ons communiceert via social media, ontvangen wij uw persoonsgegevens waaronder uw (gebruikers)naam, uw profielfoto, uw telefoonnummer, uw woonplaats en uw geslacht. Alle gegevens die we via social media ontvangen, worden opgeslagen, zoals uw NAW-gegevens. Deze gegevens worden gebruikt om onze diensten te kunnen leveren of voor analytische doelstellingen.
Opnemen telefoongesprekken
Als uw met ons Contact Center belt, dan kunnen wij dit gesprek opnemen. De gesprekken worden opgenomen omwille van analyse, trainings- en coachingsdoeleinden. Maar ook ter verificatie van opdrachten, bevestigingen van het lidmaatschap, fraudepreventie en om te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen.
Verstrekken van persoonsgegevens aan partijen binnen de Europese Economische Ruimte (EER)
Indien het noodzakelijk en verenigbaar is met het doel waarvoor uw gegevens reeds verzameld zijn, kunnen uw persoonsgegevens worden verstrekt aan derden ter uitvoering van de overeenkomst. Wij kunnen uw gegevens doorgeven aan een samenwerkingspartner binnen de Europese Economische Ruimte. Dit doen wij alleen als wij jouw toestemming hebben gekregen om uw door te verwijzen aan een derde partij, ter uitvoering van onze dienstverlening of om uw te voorzien van informatie. Deze derde partijen kunnen bijvoorbeeld leveranciers of een advocatenkantoor zijn, waarmee wij samenwerken.
Bewaringstermijn
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt. In sommige gevallen zullen wij uw persoonsgegevens bewaren om te kunnen voldoen aan wettelijke bewaarplichten.
Recht op inzage, correctie en verwijdering van gegevens
Uw hebt het recht tot inzage van uw persoonsgegevens en het recht tot rectificatie (corrigeren) van uw persoonsgegevens indien deze onjuist of onvolledig zijn. Daarnaast heb uw ook het recht om uw persoonsgegevens te laten wissen. Hiervoor dien uw contact met ons op te nemen. Dit kan via administratie@ljak.nl.
Beveiliging
Om uw persoonsgegevens zorgvuldig te beheren hebben wij beveiligingsmaatregelen getroffen. Het betreft zowel organisatorische als technische maatregelen om de gegevens van onze leden te beveiligen tegen verlies en/of onrechtmatige verwerking. Onze website is beveiligd met het SSL-certificaat. Verder hebben we maatregelen getroffen om de IT-systemen veilig te kunnen gebruiken. De ruimtes waar uw gegevens worden opgeslagen zijn beveiligd. Tot slot hebben wij ook een informatieveiligheidsbeleid.
Nieuwsbrief
Binnenkort zullen wij beginnen met het versturen van nieuwsbrieven. Hiermee informeren wij onze leden en niet leden over juridische actualiteiten en onze diensten. Uw e-mailadres wordt enkel aan de mailinglijst toegevoegd met expliciete toestemming van jou.
Wijziging privacy statement
Wij behouden ons het recht voor dit privacy statement te allen tijde te wijzigen.
Cookiestatement
Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor maakt op de website gebruik van cookies voor het optimaliseren van de werking van de website. Met behulp van deze cookies analyseren wij het gebruik van de website door bezoekers.
Wat zijn cookies?
Een cookie is een klein (tekst)bestand dat tijdens uw bezoek aan onze website via uw browser op uw computer, tablet of smartphone wordt geplaatst. In dit bestand wordt informatie opgeslagen, die bij een later bezoek weer wordt herkend door de website. Er zijn verschillende soorten cookies. Sessiecookies bevatten informatie die wordt gebruikt binnen één browsersessie en worden automatisch verwijderd na het afsluiten van de browser. Permanente cookies worden gebruikt om informatie te verkrijgen tussen verschillende bezoeken van de website, en blijven op de computer staan na het sluiten van de browser. Deze cookies stellen de website in staat u te herkennen als terugkerende klant. Met tracking cookies wordt informatie verkregen over uw bezoeken op meerdere pagina’s en websites. Met deze informatie kan een profiel opgebouwd worden van uw online surfgedrag en uw interesses.
Waarvoor gebruikt Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor cookies?
Sommige cookies zijn nodig om de site te laten werken en om het navigeren op de website gemakkelijker te maken. Dankzij de informatie die wordt opgeslagen, kan onze website u bij een volgend bezoek herkennen. Wij maken ook gebruik van cookies om de statistieken van de website bij te houden, het gebruik van de website te analyseren en zo beter inzicht te krijgen in het gebruik van bezoekers van onze website. Daarnaast kunnen deze cookies van onszelf of van derden worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. De cookies die geplaatst worden bevatten geen persoonsgegevens en kunnen niet aan een persoon gekoppeld worden.
De cookies die Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor gebruikt.
Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor maakt gebruik van diverse cookies. Hieronder vindt u een overzicht van deze cookies, waarbij vermeld is voor welke doeleinden ze gebruikt worden en hoelang de cookies worden bewaard.
Social media
Op de website van Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor zijn knoppen opgenomen waarmee u informatie van onze website kunt delen via social media. U kunt onze informatie delen via Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Pinterest. Als u op de knop klikt om informatie te delen, wordt er door het social media kanaal een cookie geplaatst. Via de cookie herkent het betreffende bedrijf de eigen gebruiker, waardoor het voor de bij de social media ingelogde gebruiker mogelijk is informatie direct te delen. Lachman Juristen & Administrateurs Kantoor heeft hierop geen invloed. Raadpleeg de privacyverklaringen en cookieverklaringen van de social media partijen voor meer informatie over welke gegevens worden verzameld en hoe de gegevens worden gebruikt.
Cookies uitschakelen en verwijderen
U heeft de vrije keus om geen toestemming te verlenen voor het plaatsen van cookies. Dit kunt u in uw internetbrowser instellen. Het verschilt per browser hoe u deze cookies kunt blokkeren. Meer informatie over het in- en uitschakelen van cookies wordt meestal in de help-functie van uw browser uitgelegd. Als u ervoor kiest om deze cookies te blokkeren, is het mogelijk dat de functionaliteit van de website terugvalt. Meer informatie over het verwijderen van cookies kunt u ook vinden met behulp van de help-functie van uw browser.